TERMENI SI CONDITII
IT PE ROTI SRL
Acest document stabileste termenii si conditiile care guverneaza utilizarea serviciilor noastre. Prin accesarea si utilizarea serviciilor noastre, va angajati sa respectati si sa fiti de acord cu acesti termeni. "IT PE ROTI" se angajeaza sa va ofere solutii IT de inalta calitate, inclusiv repararea laptopurilor, precum si servicii de externalizare IT si dezvoltare a infrastructurii IT pentru afaceri. Termenii si conditiile de mai jos au fost conceputi pentru a proteja atat interesele noastre, cat si ale clientilor nostri. Va incurajam sa cititi cu atentie acest document pentru a intelege obligatiile si drepturile dvs. Pentru intrebari sau nelamuriri cu privire la acesti termeni sau pentru a obtine informatii suplimentare, va rugam sa ne contactati la adresa contact@itperoti.ro. Utilizarea serviciilor noastre inseamna ca sunteti de acord cu acesti termeni si conditii, asa ca va rugam sa ii cititi cu atentie inainte de a continua. In calitate de furnizor de servicii IT, suntem dedicati satisfactiei clientilor nostri si va multumim ca ati ales IT PE ROTI SRL pentru nevoile dvs. IT. Vom face tot posibilul pentru a va oferi servicii excelente si solutii personalizate, fie ca sunteti un utilizator individual sau o afacere care beneficiaza de serviciile noastre B2B. Va multumim pentru increderea acordata si suntem bucurosi sa va avem ca parte a comunitatii noastre.
Prezentele conditii (“Documentul”) reglementeaza relatia dintre IT PE ROTI SRL (“Prestatorul”) si orice persoana fizica/juridica (“Clientul”) care solicita sau beneficiaza de servicii IT, reparatii, mentenanta, diagnosticare, transport echipamente, instalari/configurari ori bunuri furnizate de Prestator, prin orice canal (telefon, e-mail, formular, mesaj, la fata locului).
Documentul se aplica tuturor solicitarilor si interventiilor, indiferent daca sunt efectuate:
-
la sediul/domiciliul Clientului,
-
la distanta,
-
prin preluarea echipamentului si repararea lui in spatii private de lucru fara acces public.
Acest Document se interpreteaza in concordanta cu legislatia aplicabila, inclusiv (fara limitare): OUG 34/2014, OUG 140/2021, Regulamentul (UE) 2016/679 – GDPR, Codul Civil si legislatia de protectie a consumatorului.
Interpretarea termenilor utilizați
In sensul prezentului Document:
-
Prestator / Vanzator / Furnizor: IT PE ROTI SRL, CUI 51733340, J2025031797000, EUID ROONRC.J2025031797000, CAEN 9510, platitor de TVA.
-
Client: persoana fizica (minimum 16 ani) sau persoana juridica/entitate care solicita/accepta Serviciile sau cumpara Bunuri.
-
Servicii: interventii IT, diagnosticare, reparatii hardware/software, mentenanta, configurari, asistenta la distanta, transport, instalari, curatare/mentenanta, recuperare date (daca este oferita distinct), precum si orice operatiuni conexe.
-
Bunuri: piese, componente, accesorii, consumabile, echipamente sau alte produse furnizate de Prestator (noi/second/refurbished, dupa caz, cu indicarea expresa).
-
Solicitare / Comanda: cererea Clientului transmisa prin orice canal, inclusiv telefonic.
-
Deviz / Oferta: document (scris sau electronic) cu descrierea lucrarii, pieselor, pretului si termenelor estimate.
-
Proces-verbal de Predare-Primire (PVPP): documentul prin care se consemneaza preluarea/returnarea echipamentului, identificarea acestuia, starea vizuala, accesorii, defect reclamat, mentiuni speciale (criptare, parole, lipsuri).
-
Vicii ascunse: defecte preexistente, nedetectabile la preluare, care pot aparea ulterior (inclusiv agravate in timpul testelor), fara culpa Prestatorului.
-
Consumator: Client persoana fizica ce actioneaza in scopuri din afara activitatii profesionale.
In cazul unui conflict intre documente, se aplica, in ordinea prioritatii: (1) Deviz/Oferta acceptata, (2) PVPP, (3) prezentul Document, (4) orice alte comunicari scrise.
Inițierea și confirmarea solicitărilor
-
Initierea: Clientul transmite solicitarea (telefon/e-mail/formular/mesaj/la fata locului).
-
Confirmarea: solicitarea produce efecte contractuale doar dupa confirmarea Prestatorului (telefonic sau in scris) si, dupa caz, acceptarea Devizului.
-
Comunicare: Clientul accepta ca notificarile (confirmari, informari, solicitari acord, anunt finalizare) sa se faca prin telefon, SMS/WhatsApp sau e-mail, dupa datele furnizate de Client.
-
Corectitudinea datelor: Clientul raspunde pentru corectitudinea datelor de contact si facturare.
-
Refuz / amanare: Prestatorul poate refuza sau amana o solicitare atunci cand: lipsesc informatii esentiale, exista suspiciuni rezonabile de frauda, echipamentul prezinta riscuri (ex. biohazard), sau Clientul refuza conditiile minimale (PVPP, acces la echipament, accept deviz, conditii de securitate).
Drepturile și responsabilitățile părților
Obligatiile Prestatorului
-
sa presteze Serviciile cu diligenta profesionala, folosind metode si instrumente adecvate;
-
sa informeze Clientul asupra constatarilor relevante si costurilor estimate, in masura posibilului;
-
sa respecte confidentialitatea datelor si a informatiilor accesate strict pentru diagnostic/testare;
-
sa returneze echipamentul si accesoriile consemnate in PVPP, cu exceptia pieselor inlocuite (care pot fi predate Clientului la cerere, daca nu exista restrictii legale/contractuale).
Obligatiile Clientului
-
sa furnizeze informatii reale despre simptom/istoric (socuri, lichid, interventii anterioare, incercari de reparatie, supraincalzire etc.);
-
sa asigure acces la echipament, alimentare electrica si conditii minimale de lucru la locatie;
-
sa efectueze backup si sa gestioneze parolele/criptarea (vezi sectiunea BitLocker);
-
sa confirme in timp util deciziile solicitate (accept reparatie, comanda piese, proceduri cu stergere date);
-
sa ridice/primeasca echipamentul in termenele comunicate.
Drepturi
-
Prestatorul poate subcontracta activitati auxiliare (ex. curierat, furnizori piese), ramanand raspunzator contractual fata de Client pentru prestarea asumata.
-
Clientul poate solicita informatii privind stadiul lucrarii, in limite rezonabile.
Durata serviciilor și condiții financiare
-
Termene: termenele de executie sunt estimative, dependente de complexitate, disponibilitate piese, aprobari Client, conditii la locatie si alti factori externi.
-
Urgente: interventiile “urgente” sunt posibile doar daca sunt acceptate expres de Prestator si pot implica tarif diferit.
-
Costuri: preturile sunt cele din Deviz/Oferta sau, daca nu exista, cele comunicate inainte de prestare.
-
Avans: pentru piese comandate special sau lucrari complexe, Prestatorul poate solicita avans.
-
Neplata: in caz de intarziere la plata, Prestatorul poate suspenda predarea echipamentului pana la achitarea integrala si poate aplica penalitati in limita legii si a intelegerii din Deviz/Factura.
-
Cheltuieli suplimentare: apar doar dupa informarea Clientului si acceptul acestuia (ex. descoperirea unui defect suplimentar relevant).
Emitere documente fiscale
-
Facturare: factura se emite pe baza datelor furnizate de Client.
-
Corectii: modificarea datelor dupa emitere poate necesita stornare si reemitere, conform legislatiei fiscale.
-
Plata: metodele de plata acceptate se comunica pe site sau la solicitare (transfer, card, numerar unde este legal aplicabil).
-
TVA: Prestatorul este platitor de TVA; regimul aplicabil se reflecta in factura.
Instalare, verificare și funcționare
-
Testare: Prestatorul efectueaza testari rezonabile, specifice defectului reclamat (post-reparatie).
-
Compatibilitate: pentru piese aduse de Client sau cerute de Client din surse externe, Prestatorul nu garanteaza compatibilitatea, performanta ori fiabilitatea, decat daca se agrea expres altfel in scris.
-
Software: instalari/reinstalari/configurari pot implica resetari, actualizari sau setari de securitate impuse de producator. Clientul accepta ca unele interventii software pot duce la pierdere de configurari si necesita relogari/licente.
-
Limitari: Prestatorul nu garanteaza rezultate imposibile tehnic (ex. “recuperare date 100%”, “reparare placa arsa complet”) si va comunica realist sansele, cand este posibil.
Returnare, transport și logistică
(Se aplica doar daca se furnizeaza Bunuri sau daca exista retururi de piese/echipamente vandute. Pentru servicii deja prestate, dreptul de retragere poate fi limitat conform OUG 34/2014, atunci cand executarea a inceput cu acordul Clientului.)
-
Transport: daca Prestatorul preia/returneaza echipamente, operatiunea se consemneaza prin PVPP.
-
Ambalare: Clientul are obligatia sa predea echipamentul ambalat corespunzator pentru transport, daca este trimis prin curier. Prestatorul poate refuza preluarea daca ambalarea este improprie si risca deteriorari.
-
Costuri: costurile de transport/logistica se stabilesc inainte (in deviz/oferta).
-
Retur bunuri: conditiile de retur pentru Bunuri (piese) depind de starea bunului, ambalaj, sigilii, urme de montaj, conform legislatiei aplicabile si politicilor comunicate. Piesele montate/folosite pot sa nu fie returnabile, daca legea permite exceptia.
-
Diminuarea valorii: Clientul raspunde pentru diminuarea valorii bunurilor returnate prin manipulare nejustificata.
Regim fiscal aplicabil
-
Prestatorul emite documente fiscale conform legislatiei din Romania.
-
Regimul TVA este cel indicat pe factura.
-
Orice facilitate fiscala invocata de Client trebuie dovedita cu documente valide inainte de emiterea facturii.
Predarea bunurilor și finalizarea serviciilor
Serviciul se considera finalizat la:
-
predarea echipamentului catre Client si/sau
-
transmiterea rezultatului interventiei la distanta si confirmarea Clientului, dupa caz.
Manipulare și ambalare
Prestatorul va manipula si ambala rezonabil echipamentul pe durata transportului aflat in sarcina sa, in limitele starii initiale a echipamentului si a viciilor ascunse.
Intervenții la locația beneficiarului
Clientul intelege ca interventiile la locatie pot fi limitate de:
-
spatiu, iluminare, acces, timp, alimentare,
-
imposibilitatea demontarilor complexe in siguranta.
Cand nu se poate repara la fata locului, se aplica procedura de preluare (PVPP).
Verificarea bunurilor la recepție
Clientul are obligatia sa verifice vizual echipamentul la primire (carcasa, display, balamale, accesorii). Orice observatie vizibila se consemneaza imediat.
Confirmarea conformității
Conformitatea se raporteaza la Deviz/Oferta si defectul reclamat. Prestatorul nu raspunde pentru alte defecte independente, aparute ulterior sau deja existente, neincluse in lucrare.
Diferențe cantitative
Daca se preda/returneaza echipament cu accesorii, acestea se consemneaza in PVPP. Diferentele se solutioneaza pe baza PVPP si a probelor disponibile.
Condiții de garanție
-
Garanția pentru servicii: se acorda pentru lucrarea efectuata si/sau piesa inlocuita, conform facturii/devizului.
-
Obiectul garantiei: strict piesa/operatiunea facturata; nu reprezinta garantie pentru intreg echipamentul, decat daca se specifica expres.
-
Conditii: pentru garantie, Clientul trebuie sa prezinte documentul fiscal si sa descrie defectul.
-
Nejustificat: daca defectul reclamat nu este real sau nu are legatura cu lucrarea, Prestatorul poate percepe taxa de diagnostic si costuri de deplasare, comunicate in prealabil.
Transmiterea drepturilor asupra bunurilor
Daca se vand Bunuri, dreptul de proprietate se transfera conform regulilor din contract/factura, de regula la plata integrala, daca nu se stipuleaza altfel.
Limitarea responsabilității contractuale
-
Prestatorul nu raspunde pentru: pierderi indirecte, pierderi de profit, indisponibilitate temporara, prejudicii consecinta, decat in masura in care legea impune in mod expres contrariul.
-
Prestatorul nu raspunde pentru: defecte preexistente, vicii ascunse, degradari cauzate de uzura, lichide, socuri, oxidare, interventii anterioare, sau refuzul Clientului de a inlocui componente structural afectate.
-
In toate cazurile, raspunderea Prestatorului (daca exista) se limiteaza la contravaloarea serviciului/piesei care a generat direct prejudiciul, in masura permisa de lege.
Disponibilitate, erori și situații excepționale
-
Informatiile de pe site si din materiale sunt orientative si pot contine erori. Oferta finala este cea din Deviz/Factura.
-
Prestatorul poate corecta erori evidente (preturi derizorii, incompatibilitati majore) si poate refuza executia in conditii nerezonabile.
-
In cazuri exceptionale (lipsa piese, defect ireparabil, risc de incendiu/accident), Prestatorul poate opri interventia, informand Clientul.
Încetarea raporturilor contractuale și forță majoră
-
Anulare: Clientul poate anula o solicitare inainte de inceperea efectiva a lucrarii. Daca au fost deja consumate resurse (deplasare, diagnosticare, comanda piese), acestea pot fi datorate conform Devizului/intelegii.
-
Forta majora: niciuna dintre parti nu raspunde pentru neexecutarea obligatiilor cauzata de forta majora (eveniment extern, imprevizibil, inevitabil).
-
Incetare: raportul contractual inceteaza prin executare, acord, imposibilitate obiectiva, neplata sau alte cauze prevazute de lege.
Legea aplicabilă și soluționarea litigiilor
-
Contractul este guvernat de legea romana.
-
Partile vor incerca solutionarea amiabila. In lipsa, competenta revine instantelor din Romania, conform regulilor de competenta aplicabile.
-
Consumatorii pot apela si la mecanismele legale de solutionare alternativa (unde este disponibil).
Procedura de predare a echipamentelor pentru service
-
Conditie obligatorie: orice preluare/returnare de echipament se face pe baza PVPP (inclusiv electronic).
-
Continut minim PVPP: identificare echipament (marca/model/serie), accesorii, starea vizuala, defect reclamat, mentiuni despre lipsuri, parola/criptare (daca se furnizeaza), acceptul pentru transport si reparare.
-
Echipamente cu daune vizibile: pentru carcase sparte, balamale rupte, display spart, urme lichid/oxidare, Clientul accepta riscul ca dezasamblarea poate agrava dauna. Daca Clientul refuza inlocuirea componentelor structural afectate, interventia (daca se accepta) se face pe raspunderea Clientului, cu consemnare in PVPP/Deviz.
-
Lipsa componentelor interne: daca nu se poate verifica complet la preluare (ex. RAM/SSD), se consemneaza “preluat cu rezerva”; orice lipsa constatata ulterior se comunica imediat.
Cadrul intervențiilor de service IT
-
Interventiile se realizeaza conform Devizului si defectului reclamat.
-
Prestatorul poate folosi medii de testare/service (SSD/HDD de service). Unitatile Clientului nu sunt accesate decat daca este necesar tehnic si cu acord (explicit sau implicit prin acceptarea Devizului) strict pentru verificare.
-
Clientul accepta ca unele interventii necesita actualizari/diagnostic avansat, iar durata poate varia.
-
Clientul intelege ca repararea unei componente (ex. placa de baza) poate scoate la iveala defecte suplimentare existente anterior.
Limitări ale garanției serviciilor
Garanția serviciilor nu acopera, fara limitare:
-
deteriorari mecanice/termice/chimice (soc, cadere, presiune, arsuri, oxidare);
-
urme de lichide/condens;
-
utilizare improprie (mining, overclocking, functionare continua in conditii neconforme);
-
interventii ulterioare realizate de terti;
-
defecte software, virusi, configurari, parole, conturi;
-
pierderi de date;
-
vicii ascunse preexistente.
Garanția bunurilor furnizate
-
Pentru Bunurile furnizate, se aplica garantia legala conform OUG 140/2021, atunci cand este aplicabila (in special in relatia cu Consumatorii).
-
Durata, conditiile si procedura se stabilesc prin documentul fiscal si/sau certificatul de garantie (daca exista).
-
Bunurile consumabile pot avea regim special sau pot fi excluse, conform legii si specificatiilor.
Responsabilitățile beneficiarului
Clientul se obliga:
-
sa faca backup complet inainte de predare;
-
sa se delogheze din conturi personale si sa gestioneze parolele;
-
sa informeze despre criptare (BitLocker/FileVault) si sa furnizeze chei cand este necesar;
-
sa nu solicite interventii care incalca legea sau drepturile tertilor (ex. ocolirea securitatii fara drept);
-
sa ridice echipamentul in termenul comunicat.
Excluderi de la garanția produselor
Garanția produselor nu acopera, fara limitare:
-
montaj necorespunzator efectuat de terti;
-
utilizare in afara specificatiilor;
-
deteriorari fizice, lichide, oxidare, socuri;
-
sigilii/etichete lipsa sau deteriorate (daca sunt aplicabile);
-
incompatibilitati cauzate de configuratia Clientului;
-
uzura normala.
Clauza speciala: Date si criptare (BitLocker)
Clientul este informat ca echipamentele criptate pot deveni inaccesibile fara cheie/parola. Clientul va furniza cheia BitLocker/cheia de recuperare sau va accepta in scris procedura alternativa (care poate include stergerea datelor). Prestatorul nu stocheaza parole/chei dupa finalizare si nu raspunde pentru pierderi de date rezultate din criptare, resetare, reinstalare sau proceduri necesare tehnic, in masura permisa de lege.
"Prin utilizarea serviciilor si accesarea site-ului 'IT PE ROTI', subsemnatul confirma ca a citit, inteles si este de acord cu toti termenii si conditiile incluse in prezentul document. Subsemnatul recunoaste ca este responsabil pentru respectarea acestor termeni si conditii in cadrul oricarei utilizari a serviciilor 'IT PE ROTI'. In cazul in care nu sunteti de acord cu oricare dintre termeni sau conditii, va rugam sa NU utilizati serviciile noastre.
Prin prezenta confirmam ca suntem de acord cu termenii si conditiile incluse aici."